reklama

21. storočie na Ministerstvo školstva ešte nedorazilo

Pár týždňov dozadu mi kamarát poslal správu o ponuke odborných stáží pre študentov na Ministerstve školstva. Či ma niečo nezaujme. A aj ma zaujalo. Konkrétne adresa na podávanie žiadostí na konci dokumentu s ponukou. Nebol to žiadny e-mail, ale klasická poštová adresa, Stromová 1. Áno, v roku 2012.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Na ministerstve zjavne včera znamená zajtra. V dobe, keď bežný človek pošle niekoľko e-mailov denne a klasický list píše možno už len pri reklamácii tovaru. Ak by Rowlingová písala Harryho Pottera dnes, sova Hedviga by sa tam už zrejme neocitla.

Toto som spomenul kamarátovi, ktorý pracoval v personálnej agentúre. S pobavením mi na to povedal, že životopis v nedigitálnej forme sa mu počas vyše roka dostal do rúk 2x (slovom dvakrát!). Moja skúsenosť je podobná. Teraz, ale aj pred 2 rokmi som si prešiel desiatkami ponúk brigád na internete. Pri koľkých sa očakávala komunikácia prostredníctvom tradičnej pošty? Pri žiadnej.
Pre ministerstvo je e-mail asi too mainstream.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno si poviete, že to je maličkosť, veď nie je taký problém životopis spolu s motivačným listom vytlačiť a poslať. Ale práve takéto maličkosti (alebo takéto kuriozity - na tento link rozhodne odporúčam kliknúť, pobavíte sa) nám ukazujú, že celý ten aparát je akýsi hrdzavý a občan nie je na prvom mieste. Hehe, že aká naivná floskula sa mi podarila.

Tento príbeh je smutný najmä vtedy, keď si zrátame, koľko miliárd korún a stámiliónov eur bolo z našich daní minutých na rôzne projekty informatizácie verejnej správy v ostatných rokoch. Navyše, ak príklady ukazujú ako sa to robiť dá/má (šéf Sociálnej poisťovne Ľ. Lopatka, ktorý krátko po svojom nástupe zakázal v internom styku posielať poštou papierové listy).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom, najväčšou iróniou tohto celého je automaticky nastavená päta e-mailovej správy úradníka, s ktorým som v tejto veci komunikoval:
Chránim papier a šetrím toner - ak nie je potrebné, túto správu nebudem tlačiť.

Pavol Zlacký

Pavol Zlacký

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  30x

33. Má rád inteligentných a veselých ľudí, šport, dobré seriály, knihy a internet. Zaujíma sa o ekonómiu, politiku... a je za svetový mier. Zoznam autorových rubrík:  Politické výrokyVtipné titulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu