Na ministerstve zjavne včera znamená zajtra. V dobe, keď bežný človek pošle niekoľko e-mailov denne a klasický list píše možno už len pri reklamácii tovaru. Ak by Rowlingová písala Harryho Pottera dnes, sova Hedviga by sa tam už zrejme neocitla.
Toto som spomenul kamarátovi, ktorý pracoval v personálnej agentúre. S pobavením mi na to povedal, že životopis v nedigitálnej forme sa mu počas vyše roka dostal do rúk 2x (slovom dvakrát!). Moja skúsenosť je podobná. Teraz, ale aj pred 2 rokmi som si prešiel desiatkami ponúk brigád na internete. Pri koľkých sa očakávala komunikácia prostredníctvom tradičnej pošty? Pri žiadnej.
Pre ministerstvo je e-mail asi too mainstream.
Možno si poviete, že to je maličkosť, veď nie je taký problém životopis spolu s motivačným listom vytlačiť a poslať. Ale práve takéto maličkosti (alebo takéto kuriozity - na tento link rozhodne odporúčam kliknúť, pobavíte sa) nám ukazujú, že celý ten aparát je akýsi hrdzavý a občan nie je na prvom mieste. Hehe, že aká naivná floskula sa mi podarila.
Tento príbeh je smutný najmä vtedy, keď si zrátame, koľko miliárd korún a stámiliónov eur bolo z našich daní minutých na rôzne projekty informatizácie verejnej správy v ostatných rokoch. Navyše, ak príklady ukazujú ako sa to robiť dá/má (šéf Sociálnej poisťovne Ľ. Lopatka, ktorý krátko po svojom nástupe zakázal v internom styku posielať poštou papierové listy).
Mimochodom, najväčšou iróniou tohto celého je automaticky nastavená päta e-mailovej správy úradníka, s ktorým som v tejto veci komunikoval:
Chránim papier a šetrím toner - ak nie je potrebné, túto správu nebudem tlačiť.