reklama

Ako som zažil športový raj

Po nie úplne vydarenej olympiáde sme zažili tradičné viac či menej hlboké diskusie o budúcnosti vrcholového športu na Slovensku. Všetci odborníci od Martiny Moravcovej až po Andreja Kolesíka sa vyjadrovali o financovaní, mládeži a podobne. Do debaty o vrcholovom športe ambíciu prispievať nemám. Myslím si, že verejné financie by mali smerovať skôr (ak vôbec) do podpory masového športu, teda: cyklotrasy, turistické chodníky, viacúčelové ihriská či športové kluby. Členom jedného takého klubu som bol počas Erazmu v Holandsku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V Groningene majú študenti na výber 82 športov (o.i. Tanec pri tyči) iba za 52€ ročne. A to si ani len trochu nevymýšľam – zoznam športov tuto. Plus ešte Fitness, hoci už za príplatok 65€.

Je možné sa napríklad prihlásiť na kurzy. Ja som si vybral squash pre začiatočníkov a tenis pre pokročilých. Platil som zálohu 10€, ktorú mi na konci kurzu, po preverení dochádzky, vrátili. Okrem toho sa dalo rezervovať si halu či kurt, alebo prísť vo vyhradenom čase na hromadné športy ako plávanie. Alebo taký kruhový tréning. Na ňom som sa ocitol náhodou, keď zrušili futbal a v ten deň som akosi potreboval šport. Poviem vám, peklo nemôže byť oveľa horšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ACLO Sports Centre som ale miloval a v niektoré týždne som tam bol aj 6 krát. Prečo o tom píšem? Myslím si, že takéto kluby by boli vhodné aj na Slovensku.

Mohli by ste namietať, že je to síce pekné, no určite drahé. Teda, že je nevyhnutný nemalý transfer z verejných prostriedkov. Poprosil som ACLO o zaslanie účtovných výkazov, spýtal som sa na pár vecí ich pokladníka a tiež môjho holandsky hovoriaceho kamaráta. I keď úplne bez dotácií nefungujú (55 000€ od univerzity, plus dotácia na väčšinu miezd), gro zdrojov pre ACLO predsa len predstavuje takmer milión eur z členského. Ročne ho zaplatí vyše 17 000 študentov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane, som trochu skeptický pri posudzovaní toho, ako by takýto športový komplex fungoval v krajine, kde verejné inštitúcie dobrú povesť nemajú (slušne napísaný skeptický pohľad tuto). Každopádne, je to jedna z vecí, ktoré mi aj po pol roku veľmi chýbajú a na ACLO Sports Centre mám pekné spomienky.

Mimochodom, jednu zlatú medailu v gymnastike (pričom ako prvý v histórii zacvičil 3 letové prvky na hrazde za sebou) získal študent University of Groningen a člen ACLO Epke Zonderland (GIF a video z jeho vystúpenia).

A ešte k olympiáde. Myslím, že by sme sa mali uspokojiť s prízemnejšími ambíciami než olympijské medaily. Na začiatok napríklad lepšie miesto v rebríčku obezity.

Pavol Zlacký

Pavol Zlacký

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  30x

33. Má rád inteligentných a veselých ľudí, šport, dobré seriály, knihy a internet. Zaujíma sa o ekonómiu, politiku... a je za svetový mier. Zoznam autorových rubrík:  Politické výrokyVtipné titulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu