reklama

Gordon blue alebo Cordon bleu?

Mám jednu takú úchylku. Teda ja ich mám viac, ale dnes sa budem venovať práve tejto. V reštauráciách si všímam ako je na jedálnom lístku napísané populárne jedlo Cordon bleu / Gordon blue či iné alternatívy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (156)

Odkedy som začal so zaznamenávaním, natrafil som spolu na 4 rôzne verzie. Prikladám aj fotodokumentáciu variability (najmä) bratislavských gastro podnikov.

1. Gordon blue

Obrázok blogu

2. Cordon bleu

Obrázok blogu

3. Gordon bleu

Obrázok blogu

4. Cordon blue

Obrázok blogu

Zaujímalo ma, či táto pestrosť je len slovenský fenomén, tak som skúsil gúgliť. Výsledok bol jasný, Slovensko je výnimočné. Kým na slovenských weboch prevládajú nesprávne verzie, na svetovom internete nájdete zvyčajne tu správnu (viac v grafoch nižšie). Predpokladám, že väčšina čitateľov správny názov pozná, no jeho história je o čosi menej známa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Originálny Cordon bleu je jedlo pozostávajúceho z teľacieho mäsa, syra a šunky. Je pôvodom zo Švajčiarska a jeho názov vo francúzštine znamená „modrá stuha“. Názov modrá stuha sa viaže k francúzskemu rádu rytierov zo 16. storočia, kulinárskemu časopisu z konca 19. storočia, a tiež k istej parížskej kuchárskej škole založenej v roku 1895. Tá medzičasom vyrástla na inštitúciu, ktorá dnes vyučuje 20 000 študentov ročne.

A tuto sú už spomínané grafy. Vyjadrujú podiel 4 verzií názvu na výsledkoch vyhľadávania cez Google.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vyskúšal som, či pri porovnaní s českými susedmi slovenskému gastrobiznisu predsa len nevylepším imidž, no veľmi to nevyšlo. Záhadu, ako sme na Slovensku prišli ku Gordon blue sa mi rozlúštiť nepodarilo, vaše hypotézy sú teda vítané v diskusii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, žeby nesprávny názov v menu ovplyvňoval pôžitok z jedla. V tomto prípade však môže naznačovať, že v danej reštaurácii zrejme nie úplne rozumejú tomu, čo robia. 

Pavol Zlacký

Pavol Zlacký

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  30x

33. Má rád inteligentných a veselých ľudí, šport, dobré seriály, knihy a internet. Zaujíma sa o ekonómiu, politiku... a je za svetový mier. Zoznam autorových rubrík:  Politické výrokyVtipné titulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu